راهنمای خرید گوشی

راهنمای خرید گوشی هوشمند: چگونه بهترین گوشی را انتخاب کنیم؟

اگر اطلاعات کافی در زمینه فناوری و گوشی های هوشمند نداشته باشید خرید گوشی جدید می تواند گیج کننده حتی دلهره آور باشد. تعداد زیادی گوشی از برند های مختلف با قیمت ها و امکانات متفاوت در بازار وجود دارد که هر کدام می تواند برای کاربر خاصی مناسب باشد. پس چه گوشی را بهتر است انتخاب کنیم؟

در این مقاله به راهنمای خرید گوشی هوشمند پرداخته ایم و به شما کمک می کنیم تا در نهایت با در نظر گرفتن نکات لازم موقع خرید انتخاب آسانتر شود و بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید گوشی
راهنمای خرید گوشی

راهنمای خرید گوشی:انتخاب سیستم عامل

اندروید یا آی او اس؟

در انتخاب سیستم عامل گرینه های الویت شخصی، امنیت، سهولت در استفاده و بروزرسانی های شرکت سازنده باید در نظر گرفته شود. ios  مزایای خود را دارد و بهترین سیستم عامل در سهولت استفاده است اما اگر به دنبال سفارشی شازی بیشتر و گرینه های بیشتر موقع انتخاب گوشی هستید اندروید گزینه بهتری است.

از مزایای ios تجربه ای ساده، کم نظیر و بروزرسانی های سریع و منظم و بهترین هماهنگی با دستگاه های اپل مثل مک، اپل واچ و … هست. دستگاهای ios معمولا تا 6 سال بروزرسانی پشتیبانی می شوند که خیلی بهتر از برخی دستگاه های اندرویدی است.  در ios  شما در انتخاب سخت افزار محدود هستید این سیستم عامل فقط در آیفون در دسترس است یعنی شما می توانید آنچه اپل ارائه می دهد انتخاب کنید.

در مقابل، اندروید طیف وسیع تری از دستگاه ها و قیمت ها را در اختیار شما قرار می دهد این یعنی شما می توانید با توجه به نیازهای خود گوشی مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید بدون اینکه هزینه اضافی برای چیزی پرداخت کنید.

از نقطه ضعف اندروید می توان این مورد را گفت که به دلیل تنوع بالا در دستگاه های اندرویدی پشتیبانی و بروزرسانی نرم افزاری کمتر صورت میگیرد. بسته به دستگاه خود خداکثر تا 4 سال نرم افزار و 5 سال بروزرسانی امنیتی صورت می گیرد.

جدیدترین گوشی های ios آیفون پرو 14 هست. و در گوشی های سامسونگ galaxy s23 جدید ترین گوشی حساب می شود.

راهنمای خرید گوشی اندرویدios

راهنمای خرید گوشی: انتخاب سخت افزار مناسب

به غیر از نرم افزار چند رکن مهم انتخاب گوشی طراحی، باتری، دوربین، نمابشگر و عملکرد و قیمت آن است. که در ادامه به جزئیات آن ها می پردازیم.

راهنمای خرید گوشی

 

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری و احساسی که به فرد می دهد تاثیر زیادی در انتخاب خریدار دارد حتی برای برخی افراد طراحی ظاهری گوشی تنها دلیل انتخاب گوشی است. اما این ملاک منطقی برای انتخاب گوشی نیست بهتر از بقیه گزینه ها را هم در نظر بگیرید.

وقتی ظاهر گوشی را بررسی می کنید فقط نوع طراحی را در نظر نگیرید به احساسی که موقع در دست گرفتن گوشی دارید هم توجه کنید.

به اجزای سازنده هم دقت کنید. اکثر گوشی های گرانقیمت از شیشه ساخته شده اند که ظاهر و احساس عالی میدهند اما شیشه در اثر ضربه ترک بر میدارد شکننده است و لغزندگی بیشتری دارد. از طرف دیگر پلاستیک احساس کمتری دارد اما با دوام تر و ارزان تر است.

دوربین

بدون شک دوربین گوشی یکی از مهمترین عناصر گوشی هوشمند عالی است. امروزه کمتر گوشی با دوربین با کیفیت پایین در بازار وجود دارد اما باید چند نکته مهم را در نظر گرفت.

اول اینکه گول مشخصات گوشی را نخورید بسیاری از شرکت ها هستند که گوشی با مگاپیکسل بالایی ارائه می دهند اما این به معنی تصویر با کیفیت بالا نیست.

نمایشگر

نمایشگر مهمترین جنبه تجربه تلفن همراه است زیرا جزئی است که به شما امکان می دهد با تلفن همراه تعامل داشته باشید و از آن استفاده کنید. وضوح صفحه نمایش مشخص می کند که متن و تصاویر چقدر واضح هستند. انواع رزولوشن ها با وضوح HD, FULL HD, 4K  و .. وجود دارد که برای اکثر مردم وضوح Full HD  بهترین گزینه است.

امروزه بسیاری از نمایشگرها LCD یا OLED  هستند. نمایشگرهای LCD دارای نور پس زمینه ای هستند که کل صفحه را روشن می کنند. در حالی که نمایشگرهای OLED به نور پس زمبنه نیاز ندارند.OLED  در مقایسه با LCD رنگ مشکی عمیق تر و کنتراست بالاتری دارند. OLED ها در دستگاه های گرانتر یافت می شوند و در طولانی مدت مستعد سوختن هستند LCD ها هم مستعد سوختگی هستند اما در مقایسه با OLED ها احتمال کمتر است.

باتری

انتخاب گوشی با باتری خوب یعنی وقتی هم که شما از پریز دور هستید بتوانید به تلقن همراه خود اعتماد کنید. سرعت شارژ و ویژگی های مربوط به شارژ هم مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند. بسیاری از گوشی های محبوب مانند آیفون 14 و سامسونگ سری s سرعت شارژی در محدوده 20 تا 30 وات هستند که برای شارژ بسیار سریع است. شرکت هایی هم هستند مانند OnePluse و oppo  از دستگاه هایی پشتیبانی می کنند که تا 70 – 80 وات هم سرعت شارژ را با بالا می برند یعنی شارژ شدن گوشی در نیم ساعت.

 

عملکرد

عملکرد یک گوشی تعیین کننده قابلیت ها و طول عمر آن است. در بازار طیف وسیعی از گوشی های هوشمند هستند که از نظر مقدار رم و حافظه داخلی و … متفاوتند.

اگر چند کار سنگین با گوشی خود انجام می دهید بهتر است از بین گزینه های خود گوشی با رم بالاتر را انتخاب کنید که گوشی حداقل با رم 8 توصیه می شود اما اگر یک کاربر معمولی هستید رم 6 و برای کارهای قوی تر رم 16 را بهتر است انتخاب کنید.

گوشی های امروزی معمولا با مقدار حافظه داخلی پایه 64 و 128 گیگابایت عرضه میشوند.انتخاب این مورد بسته به میزان ذخیره محتوای شما دارد اگر فردی هستید که عکس و ویدئو زیادی میگیرید حداقل حافظه مورد نیاز 128 گیگابایت است اگر فکر میکنید بیشتر از این مقدار نیاز دارید گوشی با حافظه 256 یا 512 گیگابایت می تواند انتخاب بهتری باشد برای فهمیدن این موضوع بهتر است به گالری خود نگاهی بیندازید.

قیمت

می توان گفت مهمترین فاکتور در انتخاب گوشی قیمت آن است. مقدار هزینه ای که برای خرید گوشی در نظر می گیرید روی انتخاب بقیه گزینه ها هم تاثیر زیادی میگذارد. توصیه می کنیم به فروشگاه حامیران سر یزنید. با مطالعه مقاله راهنمای خرید گوشی میتوانید اصولی تر گوشی هوشمند خود را انتخاب کنید.

ما را درراهنمای خرید گوشیاینستاگرام دنبال کنید تا از اخبار و گوشی های جدید مطلع شوید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *