معرفی و قیمت گوشی شیائومی 12 لایت

گوشی شیائومی 12 لایت

گوشی شیائومی 12 لایت مقرون ب صرفه ترین نسخه شیائومی از سری 12 پرجمدار خود است و این گوشی یک گوشی میان رده  می باشد.  علاوه بر مدل پایه شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو،  این برند چینی امسال شیائومی 12X را نیز عرضه کرد. این تلفنی است که ویژگی اصلی پرچمداران را در اختیار می گیرد، اما با قیمت پایین تر، در ادامه مطلب به بررسی دقیق تر این گوشی میان رده با باتری خوب می پردازیم با ما همراه باشید:

در تابستان 2022 یک نوع دیگر به شکل نسخه لابت وجود داشت. این یکی دارای طراحی بسیار شبیه به سایر دستگاه های این سری است، اما تفاوت های زیادی در زیربدنه وجود دارد. این گوشی دارای چیپست و صفحه نمایش متفاوتی است. علاوه بر این، از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده می کند.

در این بررسی متوانید دریابید که آیا این نسخه لایت ارزش خرید دارد یا خیر؟

شیائومی 12 لایت

زیبا اما آسیب پذیر

شیائومی 12 لایت به یک گوشی زیبا تبدیل شده است که در 3 رنگ مشکی، سبز و صورتی موجود است. پشت شیشه ای این گوشی دارای انعکاس مات زیبایی است که حتی در زوایای مختلف یک اثر زیبا ایجاد می کند رنگی بین آبی و سبز. دوربین نسبتا بزرگ به همان سبک رنگ برجسته شده و بسیار زیبا به نظر می رسد.

لبه دستگاه از پلاستیک ساخته شده و با زاویه 90 درجه کار می کند. صفحه نمایش کاملا مسطح دارای حاشیه های ظریفی دراطراف است که هنوز کمی عریض تر از پرچمداران است.

همه دکمه ها در سمت راست شیائومی 12 لایت قراردارند، بنابراین نمیتوانید به طور تصادفی دکمه ای را در سمت چپ فشار دهید. در بالا یکی از بلندگوهای استریو، میکروفون و فرستنده IR قراردارد. قسمت پایینی به بلندگوی دیگر و درگاه USB-C مجهز شده است. در آنجا جایگاه دو سیم کارت را نیز خواهید دید. البته این دستگاه فاقد جک 3.5 میلی متری است. همچنین اسکنر اثر انگشت در کناره وجود ندارد، اما زیر صفحه نمایش وجود دارد و بسیار سریع و دقیق کار می کند.

گوشی شیائومی 12 لایت تا حدودی دربرابر ریزش گرد و غبار و آب با رتبه IP53 محافظت شده. با این حال، باید مراقب پشت شیشه ای باشید، زیرا مانند پرچمداران سری 12 توسط گوریلاگلس محافظت نمی شود. و بهتر است با قاب از آن استفاده شود.

شیائومی 12 لایت

صفحه نمایش 12 لایت

صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی قابل تنظیم 120 هرتز خود را متقاعد می کند. شیائومی 12 لایت انیمیشن های روان را نشان می دهد، اما دارای پنل LTPO است که با توجه به قیمت منطقی است.

در استفاده روزانه، این صفحه نمایش بسیار زیبا و شفاف است. بازسازی رنگ بدون اغراق لذت بخش است. دوربین سلفی در مرکز صفحه نمایش تعبیه شده است که قابل مشاهده است اما هنگام استفاده از حالت تاریک در پس زمینه ناپدید می شود.

عملکرد روشنایی خودکار 12 لایت بیشتر در سمت روشن است تا سمت تاریک، که باعث می شود تلفن در زیر نور شدید خورشید به راحتی قابل خواندن باشد. روشنایی خودکار نیز به سرعت به تغییر نور واکنش نشان می دهد.

سرعت بالاتر از حد متوسط

شیائومی 12 لایت به 8 گیگابایت حافظه مجهز شده است. در ترکیب با اسپندراگون G778، این دستگاه عملکردی بالاتر از حد متوسط ارائه می دهد. برنامه ها به راحتی کار می کنند و چندین برنامه در پس زمینه باعث تاخیر قابل توجهی نمی شوند.

بازی های سنگین بدون مشکل و شاید به همان اندازه مهم کار می کنند: بدون اینکه دستگاه به طور قابل توجهی داغ شود.

شیائومی یک سیستم مدیریت انرژی نسبتا سختگیرانه دارد، به این معنی که برنامه ها به طور منظم به طور ناخواسته در پس زمینه بسته می شوند. با این حال می توانید برخی از موارد را در تنظیمات تنظیم کنید. نرخ تازه سازی بالا نیز به تجربه ای روان کمک می کند.

عمر باتری طولانی 12 لایت

با اینکه برنامه هایی مانند بازی طولانی مدت یا تماشای فیلم ها تاثیر زیادی روی عمر روزانه باتری دارد اما باتری 4300 میلی آمپر ساعتی دوام خوبی در طول روز دارد. شارژر سریع 67 واتی نیز باتری رادر کمتر از 55 دقیقه از حالت خالی 100% می رساند.

بلندگو های استریو

این گوشی به بلندگوهای استریو در یالا و پایین مجهز شده است که صدای قابل قبولی ارائه می دهند. صدای استریو همیشه یک مزیت است.

دوربین

شیائومی سنسور 108 مگاپیکسلی رابرای دوربین اصلی انتخاب کرده است کاری که این برند قبلا با گوشی های هوشمند میان رده انجام داده است.البته عدد 108 گویای همه چیز نیست، اما عکس های استاندارد با این لنز در نور روز را به سادگی می توان بسیار خوب نامید.

دوربین اصلی 108 مگا پیکسلی

دوربین 8 مگاپیکسلی عریض

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

پردازش رنگ کاملا جدا از سنسور است، اما ناامیدکننده هم نست. با یک مقایسه نزدیک، انحراف رنگ می تواند قابل توجه باشد، اما برای دستگاهی با این رنج قیمت می تواند بسیار راضی کننده باشد.

در نهایت، یک لنز  ماکرو 2 مگاپیکسلی وجود دارد، اما این بیشتر مشخصات ظاهری زیبا دارد و در عمل  ارزش افزوده ای ندارد. در عمل تصاویر  نزدیک با دوربین 108 مگاپیکسلی نتایج بهتری را به همراه دارد.

در مرکز صفحه نمایش دوربین سلفی قابل مشاهده با رزولوشن  32 مگاپیکسلی را خواهید دید که سلفی های زیبا و قابل استفاده تولید می کند.

سیستم عامل

شیائومی 12 لایت با اندروید 12 و MIUI13 عرضه می شود. MIUI13 همیشه مزایا و معایب قوی دارد. گوشی های شیائومی می توانند روی سه نسخه به روز رسانی این برند حساب کنند شیائومی 12 لایت همچنین به مدت چهارسال به  روزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد.

شیائومی 12 لایت

خلاصه

شیائومی 12 لایت به راحتی در دست جابه جا می شود، خیلی سنگین نیست و ظاهر خوبی دارد. عملکرد قطعا بالاتر از حد متوسط است و استفاده  را به یک تجربه روان تبدیل می کند.

همچنین هیچ مزاحمتی در مورد انتخاب های نرم افزاری وجود ندارد. دوربین همچنین فراتر از انتظارات است و ناامید نخواهید شد- به خصوص در شرایط نوری خوب یا اشیا ثابت. عمر باتری خوب و ظرفیت های شارژ سریع را به آن اضافه کنید، دستگاه خوبی خواهید داشت. برای دیدن مشخصات و خرید این گوشی اینجا کلیک کنید. همچنین برای مشخصات دقیق فنی اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *