معرفی گوشی شیائومی پوکو x5

معرفی و بررسی گوشی پوکو x5 شیائومی

گوشی پوکو x5 دارای صفحه نمایش 120 هرتزی روشن، دوربین 48 مگا پیکسلی، ودارای NFC و منبع تغذیه باشارژ سریع است. قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت microSD و جک هدفون.

پوکو x5

Poco X5 یک دستگاه میان رده است. بالاتر از سری پوکوM اما پایین  تر از سری F است. در کنار پوکو X5  یک X5 PRO مجهز نیز وجود دارد. این گوشی در نسخه های مختلف عرضه می شود یا با 128 گیگابایت حافظه و 6 گیگابایت رم یابا 256 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم.

X5 در سه  رنگ مشکی، آبی و سبز موجود است همه رنگ ها نسبتا کم رنگ و مات هستند. قسمت پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده است و دارای گواهی  IP53 است به این معنی که حداقل ضدآب است. قاب و پشت هر دو مات هستند و تمایلی به نشان دادن اثر انگشت ندارند.

سخت افزار گوشی پوکو x5

گوشی Poco X5 بر سخت افزار قوی متکی است. پردازنده اسپندراگون G5695 نصب شده آن کاملا ب روز نیست اما این دلیلی برای اجتناب از این رده قیمتی نیست. یک جنبه مثبت این است که گوشی دارای جک صدا است و می توانید فضای ذخیره سازی را از طریق کارت microSD افزایش دهید. این دستگاه حتی دارای یک پورت مادون قرمز و NFC است.

پوکو x5

این تلفن همچنین دارای یک ویژگی دو سیم کارته است، اما فقط زمانی که کارت microSD نصب نشده باشد، زیرا یک پورت هیبریدی است. اتصال USB-C آن فقط دارای استاندارد انتقال USB 2.0 است.

گوشی X5 سریعتر از ردمی نوت 12 است با این حال، سامسونگ گلگسی A23 در انتقال اطلاعات تقریبا دو برابر سریعتر است.

سیستم عامل گوشی X5  دارای اندروید  13 است. با نصب اندروید 12 ارائه می شود اما مستقیما پس از راه اندازی تلفن گزینه به روز رسانی آن را به اندروید 13 دراختیار شما قرار کی دهد. سازنده به MIUI 14 به عنوان یک پوشش متکی است.

پیش از این، این تلفن با تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده ارائه می شود از برنامه های پوکو و نرم افزارهای شیائومی و گوگل گرفته تا برنامه های شخص ثالث مانند TikTok ، AliExpress ، Bing  و … تعدادکمی از بازی ها هم درحال حاضر نصب شده اند. خوشبختانه همه این برنامه ها را می توان به راحتی حذف کرد.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد مدت زمان ارائه نرم افزار و بروزرسانی های امنیتی این گوشی در دسترس نیست.

کیفیت تماس و امکان مکالمه واضح را فراهم میکند.صدای خروجی از گوشی به اندازه کافی واضح و بلند است همچنین با استفاده از بلندگو نیز خوب است.

دارای دوربین سه گانه در پشت است دوربین اصلی آن حداکثر رزولوشن 48 مگاپیکسلی دارد در شرایط نوری خوب  عکس ها خوب هستند. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد عکس های گرفته شده  با این لنز درصورت وجود نور کافی مناسب هستند.

x5 می تواند بر روی تمام لنزها با حداکثر p1080 , fps30 فیلم ضبط کند. تثبیت کننده ویدئو به خوبی کار می کند اگر چه گاهی اوقات تصاویر کاملا پاک شده و لکه دار هستند.

x5 را میتوان با استفاده از اسکنر اثرانگشت آن در دکمه پاور باز کرد اما می توانید این کار را از طریق تشخیص چهره 2 بعدی نیز انجام دهید. هردو روش بسیار سریع و قابل اعتماد کار میکنند.

صفحه نمایش x5  دارای اندازه 6.67 اینچ و نسبتا 20:9 است پنل  AMOLED آن امکان به روزرسانی نرخ 120 هرتز را فراهم می کند. پوکو این گوشی را به عنوان دارای حداکثر روشنایی 1200 نیت تبلیغ می کند.

در استفاده روزمره، دستگاه عملکرد خوبی روانی دارد. رابط کاربری با زمان های بارگذاری یا افت فریم مشکلی ندارد.تغییر بین برنامه ها نیز برای گوشی مشکلی ایجاد نمیکند. با این حال مشخص است که Poco X5 رم خود را بسیار دقیق مدیریت میکند.

می توانید بازی های یه روز را در X5 بدون مشکل اجرا کنید.متاسفانه، شما نمیتوانید رزولوشن بهتری از HD دریافت کنید و X5 تنها می تواند به 30 فریم در ثانیه برسد.

درجه حرارت

پوکو X5 عموما همیشه خنک باقی می ماند.

بلند گوهای پوکو X5 بلند و واضح است.

یک بلندگوی مونو در پایین Poco X5  وجود دارددر حدود 93 دسی بل می تواند بلند شود حتی در ولوم کامل دستگاه اصلا لرزش ندارد.

به لطف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، این گوشی همچنان به راحتی یک روز کامل دوام می آورد حتی اگر زیاد استفاده شود.

گوشی Poco x5 به لطف ساخت بی نقص و ویژگی های کامل از جمله NFC، مادون قرمز، حافظه قابل ارتقا از  طریق microSD و جک هدفون یک دستگاه میان رده خوب است.

علاوه بر این، این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش OLED 120  هرتزی روشن و کالیبره شده و همچنین عملکرد کافی  برای استفاده روزمره و انجام یک یا دو بازی است.

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید. وبرای دیدن تصاویر سه بعدی و جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *